Association Alopecia Areata | TRAVAUX DE RECHERCHE FINANCES PAR L’ASSOCIATION ALOPECIA AREATA

TRAVAUX DE RECHERCHE FINANCES PAR L’ASSOCIATION ALOPECIA AREATA

1 – « Evaluation de l’efficacité et de la tolérance du traitement par interleukine 2 dans la pelade sévère résistante aux traitements systémiques conventionnels » Pr Thierry PASSERON – Service de dermatologie & INSERM U1065 équipe 12, C3M CHU de Nice 150 route de Ginestière 06200 Nice. 2012

2 – “Analysis of the Corneodesmosin genetic variants in UK alopecia areata patients”. Dr. Rachid TAZI-AHNINI (Biomedical Genetics – Division of Genomic Medicine – University of Sheffield Medical School – The Royal Hallamshire Hospital – Beech Hill Road – SHEFFIELD S10 2RX ENGLAND). 2008 – 2009.

3 – “Caractérisation fonctionnelle de la cornéodesmosine dans la physiologie du follicule pileux par inactivation conditionnelle chez la souris”. Dr Nathalie JONCA (Unité Différenciation Epidermique et Autoimmunité Rhumatoïde (UDEAR) CNRS-UPS UMR 5165 37 Allées Jules Guesde, 31073 TOULOUSE Cedex 03). 2006 – 2007.

4 – “Dissection of the AIRE promoter region and its potential role in the pathogenesis of alopecia areata”. Dr. Rachid TAZI-AHNINI (Biomedical Genetics – Division of Genomic Medicine – University of Sheffield Medical School – The Royal Hallamshire Hospital – Beech Hill Road – SHEFFIELD S10 2RX ENGLAND). 2005.

5 – « Genetics variants of the autoimmune regulator (AIRE) promoter : Analysis of their effect on AIRE gene expression, activity and possible role in the pathogenesis of alopecia areata ». Dr. Rachid TAZI-AHNINI (Biomedical Genetics – Division of Genomic Medicine – University of Sheffield Medical School – The Royal Hallamshire Hospital – Beech Hill Road – SHEFFIELD S10 2RX ENGLAND). 2004.

6 – « Factors in initiation of alopecia areata in C3H/HeJ Mice ». Pr. Amos GILHAR (Skin Research Laboratory Technion Faculty of Medicine P.O.B. 9649 HAIFA 31096 ISRAEL). 2004.

7 – « Genetic and functional analysis of the autoimmune regulator (AIRE) promoter and its possible role in the pathogenesis of Alopecia Areata ». Dr. Rachid TAZI-AHNINI (Biomedical Genetics – Division of Genomic Medicine – University of Sheffield Medical School – The Royal Hallamshire Hospital – Beech Hill Road – SHEFFIELD S10 2RX ENGLAND). 2003.

8 – « Molecular Basis of Alopecia Areata ». Pr. Amos GILHAR (Skin Research Laboratory Technion Faculty of Medicine P.O.B. 9649 HAIFA 31096 ISRAEL). 2002. Il s’agit de la poursuite du programme 2000 – 2001.

9 – « Détermination of AIRE Risk Haplotypes in Families with Alopecia Areata ». Dr. Rachid TAZI-AHNINI (Biomedical Genetics – Division of Genomic Medicine – University of Sheffield Medical School Royal Hallamshire Hospital SHEFFIELD ENGLAND). 2002.

10 – « Molecular Basis of Alopecia Areata ». Pr. Amos GILHAR (Skin Research Laboratory Technion Faculty of Medicine P.O.B. 9649 HAIFA 31096 ISRAEL). 2000 – 2001.

11 – « Role of the AIRE Gene in Alopecia Areata ». Dr. Rachid TAZI-AHNINI (Biomedical Genetics Division of Genomic Medicine University of Sheffield Medical School Royal Hallamshire Hospital Sheffield ENGLAND). 2000 – 2001.

12 – « Etude des neuromédiateurs et des facteurs de croissance nerveuse au cours de la pelade ». Dr Laurent MISERY de la Faculté de Médecine de Saint-Etienne. 1999.

13 – « Rôle des lymphocytes T dans la physiopathologie de la pelade. Contribution des cytokines de type I ». Dr Jean-François NICOLAS (Unité INSERM 503 de la Faculté Laënnec à Lyon). 1998.

14 – « Rôle des lymphocytes T dans la physiopathologie de la pelade. Apports des modèles murins et des souris transgéniques ». Dr Jean-François NICOLAS (Unité INSERM 80 de la Faculté Laënnec à Lyon). 1997.